söndag 23 mars 2014

Det blev många fjärilar





Det var många som ställde upp och virkade fjärilar, 486 stycken blev det.
Har lånat fotot  av Sarah Hamstern Lundholm.
Så underbart att så många ställde upp och virkade när det behövdes hjälp. Visst blev det fint när hon lag alla fjärilar som ett hjärta?




I torsdags morse vakna man upp till ett fint vinterlandskap. Var så mycket snö som kommit och det snöade mycket under torsdagen. Det tog lång tid att ploga bort snön från vägar och parkering.



Har regnat i natt,  finns fortfarande snö kvar efter alla plogvallar.


Ha en bra dag!


9 kommentarer:

  1. Hej du..Tackar,jag var ute en vända tidigt i morse med kameran,,Kollade nere på Skärplingeslätten,såg ett gäng Tranor,,100 tals Gäss,,även Sånglärkan fick jag se..
    Oj så fint fjärilshjärtat blev..
    Jag har +10 nu,ganska mulet och en kylig vind..Haé Kram.

    SvaraRadera
  2. Så fint fjärilshjärta! ................Dom satt och väntade på godis! Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Jättefint med all fjärilar i ett hjärta! =)
    Snön har i stort sett försvunnit, bara små vallar kvar här också, idag kom både regn och några små flingor.
    Hoppas det går bra med bullarna, så att de funkar till dopet!
    Jag tog en tur till loppisen, kom hem med en tomte och ett loppspel, barndoms nostalgi! =)
    Hoppas du har haft en fin söndag!
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  4. Oj vad många fjärilar ni fick till!!!!

    SvaraRadera
  5. Kycklinglasagne har jag gjort flera gånger. Jag har gjort den både på kycklingfärs, men också med kycklingfilé i små tärningar. Himla gott brukar det bli, om man lyckas med kryddningen. Hur gjorde du din?

    Hur många fjärilar lyckades du virka?
    kramar

    SvaraRadera
  6. Csn har löst sig nu, så lättad :)
    Jag vill och gör det såklart både för mig själv och Sofie, vill försöka få en tryggare framtid med jobb och ekonomi.
    Tack, ett till prov på måndag!
    Klart man vill, jag önskar jag hade mer tid att hjälpa men just nu orkar jag bara precis med det jag måste.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej vännen, men så vackert!!!!!
    Ja men du, här är snön borta och dom har sopat gatorna från grus. Jag kommer ihåg när man var liten och mamma köpte nya träskor som man invigde hoppandes på balkongen i vänta på att man skulle få gå ut och klampa i dom ;D Det var ett vårtecken som heter duga. Kommer även ihåg när man skulle ha platåträskor... Det hoppade man även snodd o rep med.... Ujuj, jag klarade mej, men vet att det skedde en del fot o benskador på den tiden....
    I helgen ska det säljas på loppis, hoppas vi blir av med en del och får in liten slant.
    Önskar dej o din härliga familj en underbar helg!
    Kram Charly

    SvaraRadera
  8. Asså jag kan inte fatta att ni har så mkt snö, men såg att det skulle snöa högre upp i landet. :P Här har det blåst mkt idag men ingen nederbörd... Vilka fina fjärilar! :D Man blir glad när man ser dom! :)) SV: Nää, jag blev inte lurad sån tur är! ;) Jaa, nyplockade jordgubbar är bäst, mums! :D Kram

    SvaraRadera