söndag 18 november 2012

Barnens bilstol på 60-talet




Resan...

Det stora flygbolaget gick med rekordvinst. Man beslutade att bjuda alla anställda med äkta hälfter på en semesterresa söderut. Efter ett tag  var det dags för utvärdering. Alla de inbjudnas hustrur fick ett brev med en fråga om vad det tyckte om resan.
Så gott som samtliga svarade bara med en fråga:
-Vilken resa?


Hur säkert satt barnen i dessa barnbilstolar som hängdes på ryggstödet. Dom användes i slutet av 60-talet. Plus att dom hade föräldrar som satt och rökte i bilen. Många barn som vuxit upp med rökande föräldrar i bilen. Jag är en.
 
 
 
Ha en bra dag





6 kommentarer:

  1. Hej du,,ja inte var det så mycket säkerhetstänkande på den tiden..Vreta är som hos dig Gråmulet/disigt.Vi firar sonhustrunb i dag,hon fyller år i morgon..Haé Kram.

    SvaraRadera
  2. Såna har jag aldrig sett!!!! Fast jag är född på 60-talet.

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att det fungerar och att du ser bilderna nu:)

    Hihi, okej, vad är det för kul pyssel du beställt till korten då? Du får lova att ta en bild och lägga upp dina kort här på bloggen när du väl är klar med dem:)

    Här har det varit en grå och regnig dag igen. Jag är så trött på detta vädret nu. Man tappar lusten till det mesta.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Nu skäms jag och det rejält. Våra ungar måste varit som rökta böcklingar när vi kom fram efter en bilresa....... Ingen av dom röker(tack och lov) och inte vi föräldrar heller förresten! Kramar

    SvaraRadera
  5. Haha ja e en av dom med som suttit i en rökbil

    SvaraRadera
  6. Haha jag har oxå suttit där bak inrökt..
    Mindre vanligt nuförtiden..

    SvaraRadera