tisdag 13 november 2012

Hmmmm, det stämmer ju inte!! Dom ska ju ge billigaste!




Lokförarens dåliga dag...

Lokföraren till biträdet:
-Idag är det en jäkla dag. Först skar jag mej när jag rakade mej. Sen slet jag av ett skosnöre. Och du, nu kommer det ett tåg emot oss på samma spår!

Apoteket ska ju byta ut till ett billigare alternativ när man hämtar på recept.

Jag får Tramadol för min jobbiga smärta. En burk med 200 piller kostar 294 kronor. På den är locket vuxensäkert så svårt att få upp när man ska trycka och vrida, funkar inte alltd när man har värk. Frågade om dom inte fanns i blister. Jo det fanns det ju. Nästa problem gick ju knappt att trycka ut dom. 100 kapslar kostar 64 kronor. Så två förpackningar för 128 kronor. Bägge heter Tramadol. Visst är prisskillnaden stor. För dom ger alltid den dyraste.





7 kommentarer:

  1. Får du inte rabatt på apoteket när man nått upp till en viss summa??Sång.färger är bland det sista som försvinner i "dimman"så jag vet att det betydde mycket för dom att komma till sånggruppen.Förstår att du har fullt upp att fixa en massa grejer.. Kramen vännen!

    SvaraRadera
  2. Hej du,,Alltid den dyrare säger du,,vårt apotek ger alltid det billigaste,,om det inte står på receptet att den inte får bytas ut...
    Ja sol även här,även om den är lite blek,,graderna ligger nu på +5..Haé Kram.

    SvaraRadera
  3. Tack snälla du. Tänk vad snabbt ett år går egentligen. Vissa dagar känns det som om jag nyss träffade min sambo, men i december har vi varit tillsammans i 5 år. Vart har de åren tagit vägen?

    Har du många julklappar att köpa? Själv har jag ju en stor familj så det blir mycket julklappar att inhandla. Tycker det är mysigt att slå in dem också. Egentligen brukar jag spara mig till närmare jul och göra en sådan där kväll då julmusik spelas osv och sitta och slå in dem då, men i år blir det visst inte så.

    Ja, jag önskar så att jag vågade gå till läkaren och be om hjälp mot värken, men jag har inte modet:( Vill inte bli bortputtad som jag alltid blir.

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Har bara sett tramadol i blisterförpackning.

    Sv. Jag har mailat två ggr på den mailen du skickat. Maila mig så ser vi om vi får bättre tur; emma.es.84@gmail.com

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Konstigt att du får dom dyraste..... det ska ju inte vara så. Nu vet jag inte om det är skillnad att gå till ett privat apotek eller till det statliga apoteket. Jag går aldrig till de privata om jag kan slippa. Vinsten dom får får direkt ner i någons ficka i ett skatteparadis, medan de statliga apotekens vinst går till statskassan! Så tänker jag ;) Kramar

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!
    Jag får alltid det billigare alternativet, fast har fått säga till om min allergimedicin, där måste jag ha orginalet! Dubbdäcken funkar jättebra, men är det blixthalka så är det jobbigt ändå! Lycka till med lucian! =)
    Här har det varit -2 och sol idag, körde till pappa och firade farsdag i efterskott, det uppskattades! =)
    Nu är det sovdax, ha det så bra!
    Kram Elenor

    SvaraRadera