lördag 7 mars 2015

Fy 17 vad den luktade



För flera år sen beställde jag en lök som skulle blomma så fint. 
Såg annonsen i en veckotidning lät ju spännande.
Växten hette Ödlekalla.
När man fick hem löken ställde man den på ett fat, efter ett tag så blommade den
visst var den fin men fy fasen vad den luktade. Gör ju skäl för sitt 
smeknamn stinkblomma. 
När den blommat klart sätter man löken  i en rabatt. Om planteringen lyckas så kan 
den bli 70 cm hög med stora flikiga blad
Min lök åkte i soptunnan.





Var ju  kul att sticka raggsockorna på en rundsticka. 






13 kommentarer:

  1. Kväller..Jo det smakade bra,även vinet,blev 2 glas..Kul med sockar gjorda på rundsticka..Det blir nog ett tufft Vasalopp i morgon,blidväder på G..Haé kram.

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig hört talas om den blomman. Inget mysigt namn precis. Kram

    SvaraRadera
  3. Ser knepigt ut det där med att sticka sockar på rundsticka...........Jag säljer vinylskivorna! Kram!

    SvaraRadera
  4. Ser spännande ut med rundstickan!
    Nä, stinkblomma kan jag vara utan.
    Ha en bra söndag!

    SvaraRadera
  5. Tack för gratulationerna till Hugo :)

    SvaraRadera
  6. haha vissa blommor luktar inte så gott och ibland lyckas man inte så bra med dem.. :P Men om de stinker så gör det ju inte så mkt! ;) SV: tack snälla!! Blir nog bra i gymmet sen när vi har målat om... Åhh idag har det varit en underbar dag här med sol och värme, hos dig med?? :)Kramis

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Finns många roliga namn på blommor.Svärmors tunga.
    Men idag kom vi fram till Bredbandsbolaget,så ikväll ser jag på Tv eftertre veckors strul.Kram,Inger

    SvaraRadera
  8. Du var ju som Sverker, förr i Plus, all skräp hamnade i soptunnan !
    Men vilken konstig blomma ? för blommorna brukar ju dofta och inte stinka !

    Går det fortade att sticka med rundstickor ? men det måste det väl ? två sockor samtidigt om jag fattat det nu ?

    Sitter du i gungstol och stickar ? eller har du en mjuk ända att sitta på, hihi...skrev igår om min breda bakdel, hahaha....! Fast jag har också en gungstol att sitta på !

    Ha det gott vännen, kram på dig !!

    SvaraRadera
  9. Nej fy, blommor som luktar illa vill man inte ha. Blommor och växter ska ju lukta gott.
    Roligt att du uppskattar att se bilderna i min blogg, fler borde det bli. Jag har inte ens kikat igenom alla jag tog under veckan, men jag är rädd att många av dem är riktigt dåliga.

    Se där, nu verkar du ju fått kläm på hur man stickar de där:) Heja dig!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Hej vännen!
    Nu har jag köpt hem frön men inte hunnit plantera dem ännu. Roligt att dina tomater har kommit upp nu. Roligt att det går bra med sockarna, fina färger på dem.
    Här hade vi sol och varmt igår men idag är det snöblandat regn och grått väder.
    Har gett Allan en kram från dig! =)
    Var iväg och fikade med två mammor från föräldragruppen igår, det var trevligt.
    Hoppas allt är bra med dig!
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  11. Usch, blommor är väl till för att dofta gott? :P

    SvaraRadera
  12. Grattis, du var närmst med och gissa när vår bebis skulle komma. I vinsten ligger ett gästbloggsinlägg. Jag hoppas du vill skriva ett inlägg som jag lägger upp på min blogg.

    kram

    SvaraRadera
  13. Men uscha vilken stinklök. Den sortens lök vill du nog inte ha igen.
    Finfina sockar.
    Ha det jättefint min vän.
    Kraaaaam och en härlig söndag till dig!

    SvaraRadera