onsdag 20 augusti 2014

Ni har väl också hört detta?






Sägs ju att Garderobsblommor ska vara så tåliga. Jag har lyckats ta livet ur två stycken.
Jag visste att dom kan blomma men har aldrig sett det.
Googla och hitta denna bild.
                                                        

Lånad bild från nätet.





Har funderat så vad mina blommor hette. Men den som söker den finner. 
Den heter Svärmors Bandrosett. Har haft mina så många år och planterat om dom många gånger för dom förökar sig snabbt. Man ser att den är släkt med svärmors tungan på blommorna.
Mina har aldrig blommat.
Bilden lånad från nätet.


En del har fotsvamp, men min blomma fick rotsvamp. När jag fick se det gula i krukan trodde jag den blommade först, det var innan jag visste hur blommorna såg ut.






7 kommentarer:

  1. Då har vi något gemensamt...vi kan ta död på en blomma som egentligen ska överleva allt. Jag visste inte att den blommade. Svärmors rosett har jag också och den har klarat sig. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har också lyckats döda garderobsblommor! ........Jag klarar inte av att trimma skator! Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja det är en jättefin djurpark :)
    Jag är färdig i mars nästa år, så har gått halva tiden ungefär :)
    Nej dom fick ingen fisk hehe.
    Kul med blommor :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Knepigt med blommor!Dom lever sin egen värld.
    Apropå..har du hittat En kopp kaffe?Hon heter Jeanette Björn på facebook.
    Virkar jättefina saker.Ha en bra helg!
    Kram,Inger

    SvaraRadera
  5. Halloj vännen!
    Visst äre bra då man kan goggla på saker och ting. Tänk vilka möjligheter man har trots allt dessa nya tider.
    Fina blomster.
    Ha nu en riktigt skön kväll.
    Kramelikram till dig!

    SvaraRadera
  6. Så fick jag lära mig nåt nytt...rotsvamp....Men att ta ihjäl en Garderobsblomma har även jag lyckats med. Vattnade nog ihjäl den.
    Måndagskramen på dig.

    SvaraRadera
  7. Hej, idag kom jag av en slump in på mina gamla blogg och hittade en kommentar från dig som jag inte sett. Jag tänkte faktiskt avsluta den gamla bloggen men inte blivit färdig till det. Min garderobsblomma lyckades jag också med att ta kål på. Vet inte hur men det gick alldeles utmärkt. Maken och jag hade den i badrummet för den behöver ju mkt lite ljus, men den tyckte nog inte om klimatet kanske så en dag så föll blad efter blad. Så du är inte den enda som klarat av det :-) Nu har jag lagt till dig i min läslista :-)
    Kika gärna in till mig...

    SvaraRadera