torsdag 10 juli 2014

Äntligen är den klar ;-)



Min Dreambird
Tog sin tid att sticka den, men jag gjorde mycket annat som var roligare mellan fjäderstickningarna. Var mycket räkna, vända, byta garn och räkna ännu mera.

Här ligger den på blockning, har gjort det med knappnålar som inte har glashuvud, gick åt en hel del nålar och massa stick i fingrarna.

När allt var klart så klev jag så klart på liggunderlagen för jag skulle hämta något i pysselskåpet. Nu kom det massa fula ord för liggunderlagen gled isär, så det var bara att börja om igen och nåla.



Så här blev den när den var blockad och torr. 





7 kommentarer:

  1. Mycket snygg! Men jag tycker mönstret verkar aningen invecklat. Är det broderat ovanpå också eller du har stickat in de små vita strecken? Ha det gott i värmen.

    SvaraRadera
  2. Oh Så fin! Den måste ha varit jobbigt att göra....Det är för varmt för att tänka.Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Vad tjusig den blev! =) Hade jag orkat så hade jag haft loppis men nu känns det bara bra att bli av med sakerna, sålt en del på FB i alla fall! Skönt att det går bra med viktminskningen för dig, roligt när man ser resultat. Verkar inte gå att flytta in så mycket tidigare när jag sist hörde av killen men får se, det kanske löser sig!
    Nu blir det snart dans, så jag ska vänta in en som ska hämta en kasse Starlet tidningar och sedan hoppa i duschen. =)
    Ha en fin kväll!
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  4. Jädrans så fint. Jag är oduglig på sånt där och ska jag sy nåt blir jag skogstokig för det blir alldrig bra. Men du kan du!
    Vet du.....man får svära haha.

    Ha en jättefin helg nu och varma kramar från mig.

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Så mysigt att kunna virka!
    Här va några dar sedan,så nu har du hunnit lite mer.Ikväll ska jag se på kronprinseessan Victoria och alla.Kram,Inger

    SvaraRadera
  6. Ja det sitter bra bakom örat :)
    Superskönt med pool när det är så varmt.
    Jättefin :) Förstår den tagit lite tid men så värt det.
    Kram

    SvaraRadera