torsdag 13 februari 2014

Allt är inte lätt......



Har börjat med min baby docka. Har ritat mönstret tog byggplast istället för mönsterpapper.
Ritat sömsmån och klippt ut allt. Går åt mycket fyllning 7 -8 hg. Är bra att köpa dom billiga täckena på Ikea, även dom billiga kuddarna är bra. Idag har jag sytt ihop alla delarna, hann bara fylla benen.  Tiden går så fort när vi träffas. Är bara en till som syr en sån docka som jag gör. Roligt att se alla dockorna när dom är klara. Nästa gång jag syr en docka så blir det en som är enklare. 

Huvudet är första mönsterdelen. Har svårt att tänka mej att jag ska forma till det till ett huvud.








6 kommentarer:

  1. Det mönstret har jag med, men jag har aldrig sytt dockan. Får höra när du är klar vad du tyckte om att göra den innan jag provar på. Kram

    SvaraRadera
  2. Så det var en sån docka du tänkte sy? Den ser ju trevlig ut. Liknar en Waldorfdocka, eller vad de heter.. Jag hade mönster till en mycket enklare sort.

    Bra att jag fick tipset om att köpa kuddar eller täcke på IKEA för att stoppa den med.

    Sv; Jag har gått hos vår doktor i mer än 15 år och "Gubben" ännu längre. Han hade honom som verksläkare, där han jobbade.

    Jag tror inte att vi behöver oroa oss, när vi får en ny doktor. Det tar ju ett helt år till innan vi behöver välja. Om det inte blir nåt akut förstås.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera
  3. Det ser svårt ut!! men du fixar det säkert!!Svar Man kan göra som så att dammsuga efter att man har tagit med tandborsten! ......... Kram!

    SvaraRadera
  4. Jag håller med dig, mönstret på huvudet ser väldigt konstigt ut. Det ska bli kul att se din docka när den är helt klar. Du är så pysslig du.

    Kul att du gillade mina naglar. Väldigt enkelt blev det men idag hade jag inte alls lust att måla om dem från grunden och då fick det bli en liten nödlösning. Smidigt med stickers också. Idag hade jag varit för skakig för att kunna måla ens en prick haha.

    Skickar dig en stor alla hjärtans dag kram

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!
    Härligt att du har kommit igång med dockan, lycka till med allt! =)
    Skönt att hälsporren är bättre, det är så jobbigt när det gör ont att gå.
    Min arm är hyfsad, måste träna mer bara nu och sen på återbesök igen.
    Trevligt att komma hem till dukat bord, sånt händer inte ofta hos mig.
    Snöade en hel del igår men nu regnar det tydligen ute, skum vinter!
    Hoppas du får en fin helg!
    Kram Elenor

    SvaraRadera