tisdag 23 oktober 2012

Nu har jag el i MinMyshörna igen.



Den nya bron...

Den nya bron över älven var stadens stolthet och ortstidningen hade beslutat sig för att fira den tusende bilisten över bron. Polisen engagerades och stoppade bilföraren. Tidningens redaktör klev fram och sa:
-Jag ber att få gratulera. Du är den tusende bilisten över bron och vi vill fira med att ge dig ett presentkort på 10 000 kronor. Vad ska du göra med pengarna?
-Nu får jag äntligen råd att ta körkort.
Då lägger sig frun i samtalet:
-Bry er inte om vad han säger, han pratar så mycket strunt när han har druckit lite.
Från baksätet hörs då svärmor utbrista:
-Jag sa ju att vi inte skulle komma så långt med den här stulna bilen.
 

Nu har vi fått jordade uttag i hela lägenheten och dom har bytt alla kablar.
 
Var kul att se hur dom jobbade, snabbt gick det vi bor i en fyra. Grabbarna kom halv 9. Tog sin lunch vid halv elva till halv tolv. När uret var halv 2 var dom klara. Dom städade och gjorde fint innan dom gick. 

 
Blev lite kontakter som fick bytas ut. Haha där kunde jag lura med gubben till Ikea. Sen blev det ett haha från han för allt fanns ju inte på Ikea, så det blev en tur till Jula.



7 kommentarer:

  1. Ja det var skönt att det trots allt inte var värre.
    Det gör den nog, synd bara att jag inte tog tag i den förresn nu. Hade ju gått på en timme att sticka det lilla sista som jag gjorde igårkväll.
    Skönt det gick snabbt att få elen fixad :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppsan,då gjorde ni 2 flugor på smällen både Ikea och Jula..skönt att det gick så bra mel elbytet..
    Ja vi Snoozar för fullt nu,,men det blir nog Dagis och Skola för dom i morgon,,tror jag..Haé Kram.

    SvaraRadera
  3. Hej raring, skönt det funkar igen!
    Ja dom har lov nästa vecka.
    I all hast, jobbar jobbar ;D
    Kram min vän

    SvaraRadera
  4. Så roligt ni har det.Men nu har ni i alla fått kontakt(er)!! :-D Bra att du fick dej en tankeställare.Jag sover inte mer än 4 tim/natt och det är inte i ett sträck.Kjell är uppe på toan och då vaknar jag och kan inte somna om ,medans han somnar på vägen in till sängen.Sååååå.... vännen var rädd om dej och sov!!!!! Kram!

    SvaraRadera
  5. Skönt när det lyser igen... Toppen när folk städar efter sig. Det är inte alla som gör det tyvärr...
    Svar: Jag har inte hittat kapuschongen, men har inte letat så mycket heller. Det dyker upp när jag minst anar det :) Kramar

    SvaraRadera
  6. Haha, bra historia =)
    Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack.
      Gillar att skriva historier är bra skrivträning.
      Kram Gun-Britt

      Radera