onsdag 5 september 2012

Fina små svarvade bra att ha saker!

 

Kul med särskrivning...

Extra knäck till  jul
 -Lite mer julgodis är aldrig fel.

Inte rädd för att visa fram fötterna.
-Hoppas bara att han tvättade dom innan.
Dom här har en äldre kvinna gjort för några år sen. Bästa jag har haft till mina stickor. Så nu ligger stickorna på plats utan att sticka ut när man har med sig stickningen.
 
Jag spänner resårbandet lite hårt. Så att stopparna sitter kvar, är bra att göra så när man har en stickning med många maskor.

 


Ha en bra dag.




6 kommentarer:

  1. Hej,,Smart stickförvaring,,nä garn har jag inget,,min fru samlade på ugglor när hon levde,jag har sålt bort 20-25 st av dom,har säkert ca 100 kvar,,men jag pytsar ut dom några åt gången..Haé Kram.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Bra med funtionella svarvade saker! =)
    Sol och blåst här idag, igår vräkte det ned regn på kvällen!
    Jag har fått godkänt att testa Becel, så ska leta mindre förpackningar någon dag! =)
    Härligt, då ska jag testa receptet när jag får det! =) Förberett falska potatissalladen, lagt kotletter i marinad och diskat undan. Ska duka ikväll så behöver jag inte göra så mycket imorgon förutom steka och fixa sallad! =)
    Hoppas det blir bra på torsdagsgruppen!
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  3. Det var en bra grej till stickorna.. Menar du att du har andningsuppehåll på natten när du sover?? Det är ju inte alls bra. Vad ska de göra åt det?? Vår son Ola har också det så han har fått en mask som han har på natten.. Du... jag kommer ihåg nu att såna byxor ficj jag med sy,de var stora så att två kunne ha dom samtidigt! Nattakram!

    SvaraRadera
  4. Härligt att komma in här och mysa över dina sär skrivningar! Kram

    SvaraRadera
  5. Tack :)
    Ja den är så gott som klar vill bara prova den på henne innan jag fäster alla trådar.
    Jaså inte? Vi fick välja själva i stort sett bara att man var tvungen att ha en termin minst av antingen trä eller sy slöjd på hela högstadiet.
    Kram

    SvaraRadera