söndag 11 mars 2012

Det blev något av alla smygmaskorna!


Fniss
Tjejer som spelar golf
Bettan och Stina spelade golf. Bettan slog ut
och tittade skräckslagen på när bollen tog riktning
mot ett par män som spelade på en intilliggande bana.
Bollen träffade en av männen med full kraft och han
föll ihop på marken med händerna mot skrevet.
Bettan sprang genast dit och bad om ursäkt. Sedan
föll hon på knä bredvid den drabbande mannen och sa:
-Jag är sjuksköterska och kan lindra den sortens
underlivssmärta.
-Nej, nej, det ordnar sig sa mannen.
Men Bettan insisterade, knäppte upp mannens
byxor och började massera. Efter en stund frågade hon:
-Hur känns det?
Mannen log saligt och svarade:
-Jättebra. Men det gör fortfarande lika ont i tummen.
Så här blev mina pulsvärmare som är gjorda i smygmaskor.



9 kommentarer:

  1. Ja idag är det vår här, varit på en helt underbar vår promenad... skönt.

    haha den roligha historien var riktigt bra haha :)

    Hoppas nackspärren gått över och huvudvärken lika så:)

    kram

    SvaraRadera
  2. Godmorgon! Häftiga pulsvärmare!Har aldrig vetat att det behövdes en sådan speciell kurs.Så bra att ni byter puzzel ..Jag tycker att det är bra att de har den tjänsten i kommunen. Jag har hittat klotet... du får stilla dej jag ska sätta in det i bloggen.. Ha nu en bra dag ! Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja Sara tar underbara bilder :)

    Jag har det bra, varit ute på en lång promenad i solen. Utan vantar å mössa, fick till och med knäppa upp jackan! :)

    Hoppas du med har det bra Kram

    SvaraRadera
  4. Haha. :P

    Ja, har fått hem mängder av bebiskläder nu. Ska bli kul att gå igenom dem under veckan. :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hejsan,,Tackar..,Det är inte jag som skrivit dikten,,den fann vi i Birgittas lilla konfilmationsbibel.Så den måste ha betytt något speciellt för henne,Men den stämmer så bra..Haé Kram.

    SvaraRadera
  6. Ja anledningen var den att hon ska åka till Cypern för första gången,med sitt barnbarn,,och jag fick frågan via en annan bekant,om jag ville berätta ilte om Cypern och Ayia Napa,,jag har ju varit där 26 ggr..
    Här är det lite till o från sol 0ch +8 Haé Kram.

    SvaraRadera
  7. Hej vännen!
    Så var det söndag igen, jag har inte hunnit allt jag hade tänkt men planterat om blommor och hälsat på några kompisar i alla fall! =)
    Vad fina dina pulsvärmare blev! =)
    Sitter och varvar skidåking med friidrott nu, härligt med lite medaljer till Sverige!
    Såg melodifestivalen med en kompis igår, det var trevligt!
    Hoppas du har haft en fin helg!
    Kramar, Elenor

    SvaraRadera
  8. Snygga!!!! Smygmaskor finns på min attläramiglista!

    SvaraRadera
  9. hej på dig! :)Allt bra med dig? Svarar på kommentarerna nu äntligen. hihi dedär var ju riktigt fina, duktig du är! :) SV: hoppas att ryggen inte gör ont mer. Jaa, jag trivsoch det går bra på jobbet! Trevlig kväll.:) Kram

    SvaraRadera