onsdag 11 januari 2012

Kommer ni ihåg den här mössan?






Dagens Hoppsan
"Min frus händer är så vackra att jag funderar på att göra en byst av dom."
När en granntanta fick se den här mössan  fick jag lära henne och sticka.



Hon har gjort många mössor till sej även till sin man.
Hon har i sin tur lärt ut stickning till sina vänner och arbetskamrater.


 Igår när jag beställde garn till mössan. Så köpte jag det här raggsocksgarnet oxå. Det heter  Zauberball.


 Material: 75% ull, 25% polyamid
Löplängd: 420 m/100 g
Stickor: 2,5-4 mm
Stickfasthet: 30 maskor per 10 cm för sockor

Zauberball från Schoppel Wolle
Härligt randigt garn till sockor eller sjalar, tröjor mössor mm. Ett nystan räcker till ett par sockor i vuxen storlek.


8 kommentarer:

  1. Godmorgon! Mössan tyckte jag om.Tänk vad bra att det blev en kjedjereaktion ..En tygkasse kan bli bra Ja tns-plattor hjälper.Jag lånar på sjukgymnastiken.Men man kan ju inte köpa något så dyrt om man inte vat att det hjälper.. Morgonkram!

    SvaraRadera
  2. Mors,,Ja det blir ofta de mindre vägarna för mig,oftast när jag är på väg hem,,då gör jag mig ingen brådska..Jag åkte en hel sommar och sökte efter Thuns..sen har det blivit fler besök..Haé Kram.

    SvaraRadera
  3. Hej vännen och tack. Jag gillar oxå att göra om lite ibland. Vad skoj att hon ville lära sej sticka. Jag har haft en riktig skitvinter vad det gäller värken. Tar mej knappt upp ur sängen vissa dar. Ha det bäst.
    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!
    Roligt att du fick lära ut lite stickning och kul att hon lärt det vidare! =)
    Spännande med nytt papper, jag håller på och sortera mina fortfarande! =)
    Här är det kallt som vanligt och snöat lite lätt idag! Jobbar på som vanligt, lämnat igen lite böcker och fått en jag hade reserverat också!
    Ha en fin dag!
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  5. Jag vet vad det är för liten i magen ;)
    Jag har inte kommit till halsen, började igår sen blev jag trött och orkade inte sticka mer.
    Kul med nya kläder :)
    Fin mössa och det garnet är jättefint, får nog beställa garn när jag är klar med babydressen :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. du kan få lära mig sticka med :)

    Haha ja när jag har tandläkare tid den 6:e så har jag väl inte ont mer...men inbillar mig jag har ont i en tand nu, men jag vet inte haha

    då kan du tvätta lakanet nu, och jag hoppas du slipper använda det igen för torka tårar :)

    SvaraRadera
  7. Zuberball har läckra färger.... Brukar krama dom när ja är på garnaffären....

    SvaraRadera
  8. Hoppas du haft en bra onsdag, snart är det fredag igen:)
    Kram Kina

    SvaraRadera