tisdag 14 april 2015

Lite jag har pysslat med :)






Fick en förfrågan om jag ville teststicka dom här tröjorna. Läsa mönster och se om det var något fel i det. Men alla mönster var okej. 

Den här kallas för Yemenväst från början , men här fick jag sticka och  se hur det blev med ärmar.


Detta är en Asymmetrisk kofta. Stickad i ett stycke. Tar restgarner så färgerna på tröjan blir därefter. 



Den  här tröjan kallas för haklapps tröjan, det blåa kan man byta ut och tvätta istället för att tvätta hela tröjan. Bilarna är eget påhitt och hjulen fick bli knappar
 
Den här haklapps delen fick en nalle knapp som dekoration.



Här blev det en liten kofta - jacka  med kapuschong, det rosa stickades för sej och syddes på. Skulle varit tryckknappar men jag gjorde knytband.



Känner ni också av pollen?
Jag gör det, så himlans jobbigt när näsan rinner och ögon som kliar.






13 kommentarer:

  1. Hej du,,Vilka fina stickarbeten du gjort,Läckra..Här var det ganska fint soligt vinden var kylig,hade +14 på balkongen i lä,,fixade lite kycklinginnerfilé som jag marinerade för att grilla..Hade precis lagt bitarna på grillen,när någon snodde solen,rackarns så kallt det blev på en gång..Men grillat blev det,men en flisjacka åkte på i hast..Haé Kram.

    SvaraRadera
  2. Jisses så kreativ å duktig du är. Du stickar ju som ena en maskin. Fina grejer.
    Fina färger. Jag gillar lite ovanliga mönster och kombinationer. Blir lite intressantare då.
    Du är jätteduktig.

    Jaaaaa.....Jag känner av lite pollen. Har inte gjort det förut.
    Nu ska du ha en toppen kväll vännen min.
    Gillar dig å din blogg skarpt.
    Rolig bild.

    Kraaaaaaam fina vän.

    SvaraRadera
  3. sv: aa men visst, sjukligt snygga :D absolut!
    kramar

    SvaraRadera
  4. Ska de där mönstren komma i en bok sen? Jag gillade speciellt den lilla kappan. Ha en bra vecka.

    SvaraRadera
  5. hahaha...vad roligt ! "älska det svenska årstiderna" ! Men så är det ju, hahaha !!
    Aldrig nöjd !

    Fast jag har inte pollenallergi, tack och lov !

    Och jag älskar våren, men inte sommaren, hihi för det är för varmt på sommaren.
    Och regn och rusk älskar jag också, bara jag får sitta inne i stugvärmen !

    Otroligt vackra och så gulliga små plagg du stickat !! Var hamnar dem ? Kan man köpa dina stickade handarbeten ? Eller stickar du bara dina närmaste älsklingar ?
    Har du stickat något åt din gubbe ?

    Men det är lite synd att du känner av pollen, fy vad jobbigt för dig, jag lider med dig !
    Har dem inte hittat något botemedel mot pollen ?

    Kram vännen ! Önskar verkligen att du fick någon hjälp mot pollen !


    SvaraRadera
  6. Hej!
    Vilka fina tröjor du har stickat, de med haklappen var roliga och koftan ser helt underbar ut. =)
    Vad heter pollenappen du har laddat ned? Kanske är något för mig också att testa. Dove funkar bra för mig, gillar den och hårprodukterna var också bra tidigare. Förkylningen är bättre men inte helt över, dock så har jag mer ork nu vilket är skönt.
    Vi har inte jämfört kläder, Allan är precis i övergång mellan 56 och 62 nu, lång och smal. Börjat röra sig mer nu också, lyckades tom lägga sig på sidan igår. =) Ska ge honom en kram från dig imorgon!
    Roligt att höra att det funkar med nya lokalen, hoppas ni kan få till en utställning på nåt vis.
    Ha det så gott! Kramar, Elenor

    SvaraRadera
  7. Vilka fina tröjor du stickat. Häftigt det där med haklappströjorna. Sådana har jag aldrig sett innan. Du är duktig.

    Nej, det sjuka har inte brutit ut helt. Jag går och känner mig småhängig hela tiden istället. Hatar att må såhär. Är trött exakt hela tiden.
    Jag brukar inte ha problem med pollen, tack och lov, så jag känner inte av det något alls. Sambon har haft problem med det tidigare, men de senaste åren har inte han blivit dålig heller så jag hoppas han ska slippa det i år också.

    kramar

    SvaraRadera
  8. åhh så himla fina kläder, jag gillar att du gjorde knytband på koftan. :) Jättefint!! :) Pollen är himla jobbigt, men jag är mer allergisk av gräspollen så än larar jag mig hyffsat! :) Kram

    SvaraRadera
  9. Vad kul att få se dina alster! Du är verkligen duktig!
    Roligt att få lite info om de olika stilarna också.
    Ha en trevlig söndag!

    SvaraRadera
  10. Ja min lilla solstråle :)
    Har kommit en blomma på orkidén, men hoppas det kan komma fler knoppar sen också.
    Vad fina tröjor :) Blev lite kär i den sista med kapuschong!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Hej!Pollen på gång.Hade just en rejäl nysattack.Och det snurrar i huvut mer än vanligt
    Så söta små tröjor.Att det är skoj att sticka tyckte jag när barnen var små.Jag kunde inte sy ihop det så mamma gjorde det åt mig.
    Ha en fin dag.Här är det nu 13 grader+.Kram,Inger

    SvaraRadera
  12. Hej vilken trevlig sida! Mycket fina alster och ännu mer inspiration.
    Jag som nybliven stickare och mamma föll pladask för den asymetriska kofta i grått och ceriset. Undrar om du har något mönster eller måttriktlinjer man skulle kunna gå efter!?

    SvaraRadera