torsdag 9 maj 2013

Jag väntar tills priserna blir några tior!






Mamman till en tonårsdotter noterade att
flickan ägnade kvällarna åt att sticka små
rosa plagg. Hon anförtrodde sig till en väninna.
-Jag är så glad att Pia börjat ägna sig åt handarbete.
Förr var hon ute och rände med pojkar var och
varannan kväll.



På Coop Forum i Bromma kan man köpa årets första svenska jordgubbar.
24 askar à 250 gram finns till försäljning. Priset för en ask är 750 kronor.
                                     Jordgubbarn kommer från ett växthus i Hjälmshult.




 
 
 





4 kommentarer:

  1. Vem är idiotisk nog för att köpa till det priset? Någon som vill stoltsera med att ha råd? Jag gör som du. Inväntar de som mognat i sommarvärmen. Kram

    SvaraRadera
  2. Oups,dom jordgubbarna får dom ha kvar..Ja det var kul att få lite vininfo,som att vita och roséviner ska drickas i stort sett nyköpta,absolut inom ett år,från då det är buteljerat,sen har det tappat all fräschör,,Dessertvinet St John tappar aldrig sin goda smak,,Haé Kram.

    SvaraRadera
  3. Jag väntar också, den saken är klar! Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge! Jättebra att se fram emot "billiga" jordgubbar! Kram

    SvaraRadera
  4. Dottern o hennes kamrat köpte jordebuttar igår o satt i rummet o njöt med nutella. Ska se om sonen kan få följa med mormor o plocka själv när det är dags, han pratade om det förra året men blev bortglömt. I all hast, önskar dej en härlig helg go vännen min! Kram

    SvaraRadera