tisdag 21 maj 2013

Gillar min gård!





Vilket badliv...

Och så var det Sven som gick i öknen med cyklop,
snorkel, simfenor och badbyxor. Han möter en
beduin och frågar:
-Hur långt är det till vattnet?
-Beduinen svarar:
-Cirka fyra mil.
-Sven suckar och säger:
-Jaha, då tror jag att jag stannar på stranden i dag med.
 
 
Så här ser det ut på min gård. Utan för balkongen har vi en ek som blommar så fint. Har aldrig sett så många blomhängen på den.
 
 
 
 
 
Det här ser jag när jag kikar till höger massa träd och berg.  Finns en stor lekplats vid bergets slut. Där tallen står är det en stor öppen yta med bänkar, bord och grill.

 

 
 
 
 
Det här ser jag när jag sitter och njuter på min balkong.

 
 
 
 
 
Kikar jag till vänster så är det en gräsmatta, lekplats med en stor asfalterad yta där dom små barnen har kul med boll och cyklar. Gräsmattan finns bakom dom låga träden.




 
 
 
 



6 kommentarer:

  1. Hej!
    Ser så fin utsikt du har!
    Ja på baksidan hos mig är det fint.Men inte framsidan.Då drar jag för persiennen.
    Grannens torftiga tomt och den bredvid som hänger tvätt,mattor t.o.m där de inte bor!Usch.
    Nä jag fick inga gullvivor.Plantadgen hade inga,men en ilsken kund.
    Kram,Inger

    SvaraRadera
  2. Hej du,,Ja vi får vänta och se hur det går med Mespilakärnorna,,det var Skåningen,,Veiken och Mitha som fick 2 st i var...
    Jag har tillbringat ett antal morgontimmar ute i naturen på Fm,skönt att bara sitta still och lyssna..Haé Kram.

    SvaraRadera
  3. Ja jag tror att den som köpte min gamla bil skulle ha den som arbetsbil,eller nåt liknande..
    Det dröjer säkert minst 2 veckor innan jag kan åka upp till stugan..
    Ja det är ju detta att komma ihåg,också!!!Haé Kram.

    SvaraRadera
  4. Underbart att kunna vila sina ögon på allt vad naturen har att erbjuda. Jag förstår dig så väl. Svart asfalt som utsikt kan inte vara kul för den som bor så! Kramar

    SvaraRadera
  5. Ja det ser faktiskt ut som en ängel :)
    Såklart inte presenten skulle avslöjas.
    Gott med glass :)
    Ska kika på tröjan!
    Kram

    SvaraRadera