fredag 19 april 2013

Gör något till mej! :-)






Hälsan själv

Fotografen från lokaltidningen är utsänd för att ta
en bild på en dam som fyller 90 år. När han går
säger han:
-Jag hoppas verkligen kunna komma tillbaka och
ta en ny bild när ni fyller 100 år.
90-åringen:
-Ja, det ska nog gå bra , han ser ju så frisk och kry ut.


Jag ger ju bort allt jag gör. Är ett bra betyg för mej när man visar något man gjort  och dom gillar det.

Att få sticka och hålla på med allt jag gör är en bra medicin.
 Jag hade tänkt göra en sån här tröja.




 Men det blev bara vanliga ränder. När jag stickat
armen klar, fäst alla trådar, monterat och blockat lägger
 jag ut en bild på den. Jag gör grå bottenfärg och rosa ränder.



 
 

5 kommentarer:

  1. Hej raring, vad snygger du kommer att bli! Och det är väl på tiden att du tänker på dej själv för en gång skull!!!! Härligt!
    Hoppas klassen gjorde som fröken sa ;D
    Önskar dej en helt underbar helg min goa vän!
    Varma kramar Charly

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Det blir säkert en fin tröja, gillar modellen på den! =)
    Det är inte alls svårt att göra ett sånt kort, kan se om jag har instruktioner någonstans!
    Vi var på spa mellan 14-17 ca, men jag kom senare så det blev min behandling, fika och minikonferans för mig! Sedan ut i regnet igen och cykla hemåt!
    Idag skiner solen och jag hoppas regnet håller sig bort nu!
    Synd att du inte mår bra av lokalen, inget som de kan åtgärda eller byta lokal?
    Ha en fin fredag!
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  3. Hej du,,Ja nu står vattnet snudd på 4 m över vägbanan,,undrar vad som händer med banvallen..
    Jag använder pulvermos ibland,men det blir långt mellan gångerna..Tröjan blir säkert fin med dina två färger..Haé Kram.

    SvaraRadera
  4. Tack snälla.
    Ja men då låter det som samma väder som Götet bjuder på . ösregn och blåst:( Mina leder har mått ganska så bra i värme, så det blev en chock för dem nu när de kom hem till det här läskiga vädret.

    I helgen far jag till småland och familjen, ska hämta hem hunden och jobba på lördag.
    Trevlig helg.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Du är så himla duktig, så du måste väl ändå få betalt för garnet????
    Ha det så gott och njut av helgen som börjar nu! Kram

    SvaraRadera