fredag 16 november 2012

Är det någon som kommer ihåg dom här?



Rånet...

Ytterligare en av dom höga direktörerna hade varit ute på semester med sin sekreterare och bilade neråt landsvägen på den Italiensak landsbygden. Plötsligt dyker ett gäng gangsters upp och stoppade dem. De blev plundrade inpå bara kroppen och när de stod där utan att ens ha ett klädesplagg kvar, sa sekreteraren:
-Vi är i alla fall inte helt strandsatta!
Så plockar hon fram en diamantring som hon i ett obevakat ögonblick hade stoppat in i musen, men då utbrast direktören:
-Det var ju själve fan att inte min kärring också var med!  Då hade vi kunnat haft kvar bilen också!!!!
 

Min mamma stod varje morgon och fixade mat till pappa och lag i en mattermos när jag var liten tös.

Dagens mattermosar är ju fina.  Idag är det ju lättare att ta med något ätbart eller slinka in och ta en dagens.

 
Kaffetermosen skulle ju också fyllas varje morron och ha med under dagens jobb.
Undra hur bra dom höll värmen var ju bara en kork.


 
Dagens termosar håller väl värmen lite längre.
 


9 kommentarer:

  1. Men vad roligt att du fick kommentaren av att du verkade mycket gladare. Vad skönt att en liten alvedon i kombo med din andra me3dicin kunde göra sådan skillnad.

    Åh, ska du pyssla alla dina julkort själv, vad du är duktig. Jag hoppas att pyssellusten kommer tillbaka till mig snart, men det var månader sedan jag satt ner och pysslade.

    Testa och byt webbläsare till Mozilla, så ser du förhoppningsvis mina bilder igen:)

    Tack, jag ska ha en fin dag ihop med min kamera:)
    Trevlig helg på dig.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. sv: Så bra:) Själv använder jag alltid den webbläsaren, tycker den är bra:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej du..Klart du ska använda den runt halsen,nu när du gjort den...
    Jag sålde en sådan liten mattermos på Tradera för ett tag sen...
    Jag har halvmulet +6..Haé Kram.

    SvaraRadera
  4. Javisst är hon :)
    Ja om tiden finns hinner jag nog klart. Tar ju lite tid stickar med 2,5 mm.
    Om du går in på stickklubben.se eller söker på google så hittar du nog den. Tycker den är jättebra och kul att lyssna på när man stickar eller virkar och du har några avsnitt att lyssna på isåfall :)
    Kommer ihåg pappa hade alltid med sig kaffe till jobbet men tror det är ändrat nu så dom kan brygga på plats hehe.
    Kram

    SvaraRadera
  5. O ja!!!!! Pappa hade en röd, och så hade han en gul plastburk för två ägg, den skulle jag ha velat ha!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Hahaha! Den direktören var inte riktigt snäll mot sin stackars fru.........
    Jag kommer så väl ihåg dom där mattermosarna......Vi hade i alla fall en hemma hos oss! Kramar

    SvaraRadera
  7. Jag kom ihåg termosarna....Klart att du ska använda Wingspanen. Jag har såna naturella tungder... Kram!

    SvaraRadera
  8. Jodå. Mamma och pappa hade värmetermosar båda två

    SvaraRadera