onsdag 31 oktober 2012

Kvinnor kallas till Mammografi och män till Scanning!

 



Efter partyt...

Tandläkaren vaknade upp på morgonen efter det häftiga partyt lutad mot pianot. Med dimmig blick stirrade han på tangenterna och sa:
-Vilka stora och vackra tänder fröken har, men fy tusan vilka fula lagningar.
 


Satt och läste i vår Lokaltidning om Prostatascreening som görs med ett enkelt blodprov
 
Alla män i Stockholms län i åldrarna som 50 - 69  år kallas till provtagning, det är frivilligt.  Forskarna vill se om det går att få säkrare provsvar säger Henrik Grönberg, professor vid Karolinska instutet och vetenskapligt ansvarig för provtagningen med den nya metoden.
 


Många gånger har man ju skojat om varför inte killar får göra pappografi när tjejerna gör mammografi.


Kram och ha en bra dag.

4 kommentarer:

  1. Män kan inte göra pappografi de tål inte att man klämmer på dom ;)Jag och mina höns var helt överens om larmet.Hemgjord mos ??? Brukar du göra mosen borta??? Skojar med dej det ska vara hemgjort,det andra smakar papper tycker jag.Ha det så bra Kram!

    SvaraRadera
  2. Hejsan,,Ja att du är en pysseltjej har jag förstått.Nas är ett kabinett med 2 st hårddiskar där den ena är en kopia av den andra,,skulle en paja så finns allt kvar ,bara att sätta i en ny..
    Jag hade ett inlägg tidigare om NAS.
    http://farfar0hebbe.wordpress.com/2012/10/13/jag-har-fixat-storre-och-dubbelt-minne/
    Haé Kram.

    SvaraRadera
  3. Jättebra! Min gubbe har tagit PSA och jag skulle aldrig drömma om att utebli från mammografi som många gör.... OM det brakar löst ska jag vara beredd och ha gjort det jag kan. Kramar

    SvaraRadera
  4. Det är ju bra att även killar/män kan gå och kolla sig nu så att inte de får cancer.

    Hur gick det med spindelnätsvirkandet? Fick du ihop något?

    Jaså, ska du på halloweenkalas, vad roligt. Som sagt, här blev det inget Halloweenaktigt, och inte blir det något till helgen heller. Men jag klarar mig ändå.
    Åker till familjen imorgon och kommer spendera helgen med dem. Kanske borde jag passa på att åka till farmor och farfars grav också.
    ha en fin dag. Kram

    SvaraRadera