måndag 3 september 2012

Mycket man skulle fixa innan man började sjunde klass!


Kul med särskrivningar...

BARN UNDER KLÄDER - Rädda dem innan de kvävs!
SUPER UNDER STÄLL - Dricker alkohol medan han sladdar?
ETT TRUMPET SOLO - Tutar lite motvilligt?


Innan man skulle börja sjunde klass var det full aktivitet på slöjdtimmarna.
Man skulle sy förkläde, snibb och stickar grytlappar. Fint skulle det vara med monogram och hålsöm.
Kan ju säga att jag var den enda som hade köpe grytlappar. Min mamma tyckte inte jag skulle ha dom stickade. Kommer ihåg såg ut som en hopknycklad hög och inte var dom fyrkantiga heller.
Jag visade mina talanger och fick bra betyg.


Önskar alla en bra dag. Kram







11 kommentarer:

  1. Hej,,Ja solen visar sig här också i dag,men graderna är lige sega bara +8 än,,men i solen är det Görhett,,,Jag har lite bestyr med att skicka lite prylar som jag sålt på Tradera,annars är det lugnt..Haé Kram.

    SvaraRadera
  2. Gympapåsen sydde jag!!! Mina grytlappar var hårda som plåt!!Tack för att du kopierar..Jag hade också en kärring rännande efter mej i hasorna när jag tvättade golven. Jag erbjöd henne att fortsätta tvätta ,då försvann hon som en blixt.. ha en bra dag!! Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja alldeles för fort!
    Kul när man gjort något som blir färdigt :)
    Ja snart behövs ju halsdukar.
    Mycket att fixa, så var det ju inte när vi skulle ha slöjd ;)
    Kram

    SvaraRadera
  4. så roligt med särskrivningar! =)

    SvaraRadera
  5. Tror jag sydde en storskjorta och en klänning i 7an

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!
    Mycket att sy i skolan! Tror jag gjorde en skjorta, "städrock", hakklapp och lite annat! =)
    Hoppas du hittar limmet, jag gillar det och det behövs inte mycket för att få saker att fästa!
    Vad gott det låter med broccolikräm, måste leta efter det! =) Jag ska göra kotletter med falsk potatissallad på torsdag så måste handla imorgon!
    Vi har haft sol idag, rätt skönt med det efter allt regn!
    Hoppas du har haft en fin dag!
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  7. Hej raring! Kikar in för att skicka över ett gäng kramar så du klarar dej ett tag. Jag får inte tiden att räcka till just nu, det är på tok för mkt på jobbet och hemma är det allt från föräldramöten/tandläkarbesök till alla aktiviteter och matcher. Dotera fyller snart, det ska bakas o trixas mm. Men jag kommer snart tillbaka. Tack för att du finns o för att du är min blogg-vän! Kram LC

    SvaraRadera
  8. Förstår att du fick bra betyg, så kreativ och duktig! :) Själv sydde jag ett par shorts, pärmskydd, kuddar och ett pennskrin som jag har kvar och har användning av fortfarande! :) SV: Vad är det för stövlar du vill ha? Yes, det var i en klädbutik jag sökte! :) Kramis

    SvaraRadera
  9. Hejsan Märta!
    Ja det hiskeliga skolköksförkädet som skulle sys för hand!
    Mitt var rutigt och tog två terminer!
    Gick i 24an och jag hatade på slöjd,skolkök,gympa och matte!Att man överlevde!
    Kram,Inger

    SvaraRadera
  10. Men nu har du inga köpta grytlappar antar jag =) anette

    SvaraRadera
  11. Nu är alla grytlappar jag har gjorda av mej. Har en näe det är ju två grillvantar som jag fått.
    Kram

    SvaraRadera