tisdag 11 september 2012

Har gjort en jämförelse på färgpatroner till min skrivare.



Klokt sagt - eller inte?

Har man ingen karaktär får man skaffa sig levnadsregler.
Albert Camus

Hela livet är bara omtagningar.
August Strindberg

Det värsta jag kan tänka mig är att nånsin bli riktigt
van vid lyx.
Charles Chaplin

Jag har en HP photosmart som är allt i ett.
Den används flitigt av mej nästan varje dag.

Igår roa jag mig med att jämföra priset på näthandel
på dom färgpatroner jag köper.

Köper alltid original, har hänt två gånger när jag köpt plagiat
att det svarta bläcket runnit ut i skrivaren, mindre kul att göra rent.

ColorBob            224 kr för svart   225 kr för färg

Inkclub               249 kr      "           279 kr     "

Netonet               209 kr      "           239 kr     "

NordicLink        121 kr      "           157 kr    "

Handyink           145 kr      "           245 kr    "

112INK              269 kr     "            275 kr     "

ITEA                  184 kr      "           188 kr     "

Så nu blir det ajöss med ColorBob kommer inte att handla där mera.
Blir på NordicLink som jag kommer att handla från.

Ha en bra dag


7 kommentarer:

  1. Hej du,,Jag köper aldrig originalpatroner,har alltid funkat bra med pirat..Nordicink och Handyink har i stort sett samma priser...
    Ja klart att ett sådant bränsle duger bra,,oavsett motor..Haé Kram.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Som svar till ditt inlägg hos mig!
    Vi hade ingen plåtlåda vad jag minns.Men Sparbanken kom en gång och man fick en sparbok.Sedan fick man se Spara och Slösa och någon tecknad film.Det var ju höjdpunkten för barnen som inte var vana vid någonting.Jag gillade inte de tecknade om Kalle Anka.Fick ont i huvudet av det.Mitt värsta ämne i skolan var då matte och gympan.Eftersom jag var minst blev man ju sist invald när det skulle spelas brännboll eller något annat.Mitt roligaste ämne var ju förstås teckning.Och det gör jag ännu.Kram,Inger

    SvaraRadera
  3. Oj, vad roligt att höra att du haft så mycket energi:) Hoppas du får en sådan dos igen så du tar dig igenom köksskåpen också då.

    Min värk blev lite bättre i värmen absolut, så det var inte skoj att komma hem till kylan och veta att det bara kommer bli värre nu.

    Stor kram

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!
    Bra att mitt tips funkade, har också en HP photosmart om jag inte minns helt fel! =)
    Ska se om jag kan ta och skriva in receptet i kväll, ska pyssla lite också men hinner nog med båda! =)
    Härligt att du är så omtänksam och roligt att hon verkade trivas i gruppen! =)
    Lycka till med receptletandet, jag ska jobba lite nu igen!
    Ha en fin dag!
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  5. Tack du är för snäll :)
    Tänkte att jag går nog ner några kilo bara av att sluta med allt godis, läsk och kakor.
    Nej jag har redan gjort en babyfilt innan vi fick lillan och den jag håller på med nu är till soffan i vårt vardagsrum :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Klart du kan sjunga!! Nu ser jag att nordiclink billigast?? Ja du .. inte blir man rik som pensionär!! Dammråtterna bet mej inte !! Det ser ut som om de ynglade av sej innan de stack iväg! Kram!

    SvaraRadera
  7. oj, vilken skillnad. Värt att jämföra med andra ord! :) Hoppas att du har en finfin onsdag nu. :) Kramis

    SvaraRadera