fredag 2 mars 2012

Mormor och Farmor hade rätt. De gamla huskurerna fungerar!



Fniss
Ryktet
Ett stadsbud i en svensk stad småstad beskylldes för att ha
börjat dricka. Den som spred ryktet var en medelålders
lärarinna, självutnämnd till  lagens väktare.
-Jag har med egna ögon sett hans dragkärra stå en hel
eftermiddag utanför krogen, försäkrade hon.
Så småningom kom ryktet till stadsbudets öron. Han
sa ingenting, men en kväll placerade han sin dragkärra
utanför lärarinnans port och lät den stå där hela natten.
Nu är det bevisat - huskurerna fungerar!
Kerstin har skrivit en doktorsavhandling om
huskurer mot mag-tarmbesvär.
Källa: Kerstin Stake-Nilssons doktorsavhandling

15 huskurer mot magproblem
Banan
Bikarbonat
Filmjölk
Grädde
Hett vatten
Kaffe med smör
Kex
Kolsyrat vatten med grädde
Mjölk
Mjölk med kardemumma
Neutraliserat kolsyrat vatten
Nyponsoppa
Smör
Sötmandel
Whisky

Ha en bra dag. Kram

7 kommentarer:

  1. ors,,ja det ser ut att bli en fin dag,solen är framme,,inne har jag 2 solar som sitter och ritar.
    Till kvällen ska det bli grillat sa sonen,ska bli gott..Haé Kram.

    SvaraRadera
  2. Hej vännen, min svärmor hoppar rakt ner på sista alternativet när hon är ute på utlandsresor. Brukar klara sej bra....
    önskar dej en härlig helg!
    Kram Charly

    SvaraRadera
  3. Ha en trevlig helg! Jobbar 4 timmar till sen är de HELG!!!!!

    SvaraRadera
  4. Ja det var den bönan.Jag ska försöka med det trixet också att låna ut köket till gubben.Kram!

    SvaraRadera
  5. Ja boken är bra så den tycker jag att du skall läsa.... :)

    Jag tänkte på en låt som spelas mycket nu som heter nått likande som hon sa först..... :)

    Jag håller mig till skåne, skåne för alltid i mitt hjärta.....men lite semster här å där absolut..... :) kram

    SvaraRadera
  6. Det klarar du bra, ta med dig någon tidning eller något att göra i ett par timmar så går det fort :)
    Vi får se när h*n tittar ut men inte än på 2 månader iallafall.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Visst finns det huskurer som funkar! =)
    Ingen huvudvärk ikväll, gissa om det känns skönt!
    Ska bli spännande att höra hur er målning blir! =)
    Sett på film med syster ikväll, lugnt och skönt!
    Annars en spännande dag med isiga och ojämna cykelvägar, tog mig i alla fall ut från gården imorse, då det hade frusit på under natten!
    Hoppas du får en fin helg!
    Kram Elenor

    SvaraRadera