onsdag 24 september 2008

Mera som barn tänkt och sagt.

Olles pappa pressade sig på jobbet tills han föll ihop. Men han föll inte så långt, bara ner i diket.    Camilla 6 år

Jag ska skynda mej när jag blir stor, men först måste jag lära mig att koppla av efter skolan.           Jörgen  7 år

Jag tycker om att klä ut mej till räv. Livet är för kort att gå i vanliga kläder.        Nina  7 år

Tidspress betyder att de vuxna arbetar så mycket att de inte har tid att lämna barnen på dagis.     Mathias  7 år

Då lämnar de barnen på barnhem i stället.      Frida   7 år

Tidspress är detsamma som apelsinpress.      Espen   6 år

Om man är ute på havet på en flotte, då har man tidspress. Då är det verkligen bråttom och så är det vått också.                Philip   6 år

                  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar