måndag 25 augusti 2008

Mer gulligt som barn tänkt och sagt..

Jag kan bibeln för jag går i söndagsskolan. Josef försvann ur Jesus liv, jag tror han skaffade sej en ny fru som var lite mer vanlig än den där Maria. Du vet, de låg brevid varandra och så blev det barn, helt utan att Gud hade med det att göra. Snickare tycker ofta om att ha det på det vanliga sättet.                   Linn  9 år

Jag trodde på Gud så himla mycket att hans kompisar tyckte han var lite töntig. De var taskiga mot honom sedan, hängde upp honom på ett kors och lite annat.                             Nicole    7 år

I andra länder offrar man saker till Allah. Om min katt dör ska jag offra den till Gud.                          Jonathan    6 år

Gud har uppfunnit språken. Men jag fattar inte varför han uppfann sådana ord som man inte kan förstå.                   Frida  7 år

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar