fredag 25 juli 2008

Mera som barn sagt och tänkt.

Vuxna är egentligen bara stora barn, men de förstår de inte själva. De sparar inte på saker. Köper bara det allra nödvändigaste, mat och sådant.       Kenneth  9 år.

Jag tycker om vuxn jag. De är på något sätt en naturlig del av vardagen. I alla fall för närvarande.   Carl  8 år.

De vuxna kan äta hur mycket godis de vill, vara uppe så länge de vill och sminka sig så mycket de vill. Det hemska är ju att det inte vill det.  Louise   7 år.

Dubbelarbetande tjänar dubbelt så mycket som andra men gör hälften så mycket hemma.    Karina  8 år.

Dubbelarbetande är tanter som inte orkar mer.         Jenny   8 år.

Polisens uppgift är att rädda människor som är i nöd och näppe.         Line  6 år.

Jag ska bli polis när jag blir stor. Då ska jag slå alla i huvudet med min batong, särskilt sura gamla tanter som skäller på fotboll.   Henning  6 år.

Somliga poliser är domare. Då har de hår på sig och klänningar. Så bestämmer de hur många fängelsemurar som du ska bli instängd i.  Kristian  6 år.

Jag ska bli djurläkare för jag tycker så mycket om djur. Jag ska skära  upp dem och hjälpa till med att sy ihop dem igen.     Rikke   6 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar